sångtärning



En kollega till mig hade sytt en sångtärning och jag blev jättesugen på att sy en egen, både en att ha på jobbet och en till Lova. Idén med sångtärningen är så simpel som att man slår tärningen och sjunger en sång som man kan koppla till bilden som kommer upp.

Jag köpte tyg på liandlo.com, där har dom massa tyger med motiv från sånger, ramsor och lekar, men det går naturligtvis bra att välja annat tyg med motiv som passar, eller kanske brodera de motiv man vill ha. På Ikea hittade jag mjuka byggklossar, Leka Cirkus, som jag tog bort tyget på och klädde om.

Man kan också sy fast små öglor av bomulls- och sidenband för den lilla bebisen att pilla på. Bloggen DIY med Cilla har en bra tutorial på hur man syr en sångtärning.


Jag köpte på mig alldeles för mycket tyg från Liandlo så om du vill sy en sångtärning eller göra en mjuk babybok så har jag att sälja/byta lämpliga bitar! Se på fliken bytes/säljes vilka tyger jag har.

4 kommentarer:

  1. Jättefin! Jag skulle gärna köpa/byta till mig bitar. Hur gör vi? Du kan nå mig på rungeform@gmail.com //Karin

    SvaraRadera
  2. Hej.
    Super kul ide! Jag är mitt uppe i lite symani så det är alltid kul med tips och ideer på vad man kan göra. :-) har du kvar tyg som man kan köpa?
    Du kan maila mig på: sanna.norrman@hotmail.com

    SvaraRadera
  3. Hej igen.
    Jag skulle gärna vilja köpa lite tyg till sångtärning igen om du har något kvar! Kan du maila mig på: sanna.norrman@hotmail.com.

    Hälsningar
    Sanna

    SvaraRadera